The Table page displays a submission's general information and data using tabular layout. Ver vídeo
Información del envío
Número del envío: 1028
ID del envío: 1037
Submission UUID: f6529b5b-ab86-4d78-8719-89f81e8161b3
Submission URI: /index.php/es/form/wizard-fichatraductologica
Created: Mié, 17/11/2021 - 20:09
Completed: Vie, 26/11/2021 - 11:57
Changed: Sáb, 19/10/2024 - 17:54
Remote IP address: (desconocido)
Enviado por: SANTIAGO SEBASTIAN GOMEZ ONTIVEROS
Idioma: Español
Is draft: No
Página actual: webform_confirmation
Form Ficha Terminológica: Ficha Traductológica
Término | Soviet montage |
---|---|
Idioma | Inglés (Estados Unidos) (214) |
Área Especialidad | Humanidades y de las Artes (406) |
Disciplina | Administración de Archivos y Gestión Documental (470) |
Temática | Estilos y corrientes cinematográficas |
Definición del término | Eisenstein formulated elaborate principles by which individual filmic elements could be combined for maximum emotional and intellectual effects. He insisted that Montage was not limited to editing or even to Constructivist art in general. He claimed that shots should not be treated as bricks that are joined to build a film. Bricks, he pointed out, do not interact with each other as film shots do. He asserted that shots should not be seen as simply linked but rather as conflicting sharply with one another. |
Fuente / Autor (del término) | Soviet Montage. (s. f.). Cinecollage. Recuperado 17 de noviembre de 2021, de http://cinecollage.net/soviet-montage.html#ftn |
Contexto del término | The ideology of the Soviet montage films is generally assumed to exist primarily or solely at the level of their overt content (e.g., Taylor 1998), whereas the theory of the “system of the suture” (Oudart 1978, Dayan 1974) suggests that, in classical cinema at least, ideology exists also, and perhaps even primarily, at the level of the enunciation of the filmic text; that is, in the process by which fragments of raw film footage are transformed into meaningful cinematographic statements. |
Fuente / Autor (del contexto) | Russell, M. (2009). Soviet montage cinema as propaganda and political rhetoric. (Tesis doctoral). Universidad de Edimburgo, Escocia. Recuperado de https://era.ed.ac.uk/bitstream/handle/1842/4084/Russell2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y |
Equivalente en español | montaje paralelo |
Categoría gramatical | Nominal (221) |
Variante de traducción | montaje en paralelo |
Información geográfica de la variante en español | Argentina (Ar.) (195) |
Definición del término en español | Montaje narrativo que pone en contacto dos acciones simultáneas y que ocurren en espacios diferentes, aunque unidas dramáticamente. |
Fuente / Autor (del término en español) | Russo, A. (1998) Diccionario de cine. Recuperado de https://www.unpa.edu.ar/sites/default/files/descargas/Administracion_y_Apoyo/4.%20Materiales/2017/RECT/T221/Diccionario%20de%20Cine.pdf |
Contexto del término en español | En el montaje en paralelo de dos escenas puede darse que la música diegética de una escena se superponga en la diégesis de la otra escena. La prolongación de la música de una escena tiene una implicación narrativa más fuerte para el espectador. |
Fuente / Autor (del contexto en español) | Recursos Sonoros Audiovisuales. (2018, 21 noviembre). Montaje paralelo | Recursos Sonoros Audiovisuales. Recursos Sonoros Audiovisuales | Blas Payri. Recuperado 17 de noviembre de 2021, de https://sonido.blogs.upv.es/relacion-con-la-diegesis/superposicion |
Imagen |
![]() |
Fuente / Autor imagen | Externa |
URL de la fuente (imagen) | https://www.thefilmagazine.com/sergei-mikhailovich-eisenstein-artists-contributions/ |