Secondary tabs

Número del envío: 950
ID del envío: 959
Submission UUID: 7d1b1a3e-2612-4d91-b0c0-238429e237df

Created: Lun, 15/11/2021 - 19:41
Completed: Lun, 22/11/2021 - 21:16
Changed: Mar, 22/03/2022 - 21:07

Remote IP address: (desconocido)
Idioma: Español

Is draft: No
Página actual: webform_confirmation
Form Ficha Terminológica: Ficha Traductológica
Término
femme fatale
Inglés (Estados Unidos) (214)
Humanidades y de las Artes (406)
Cinematografía (474)
Géneros cinematográficos
A beautiful and enchanting woman who uses her manipulative wit and her sexuality to achieve her goal, in the meantime ready to destroy —mostly the male.
ÖZDINÇ, T. (2020). Femme Fatale 101: The Basic Characteristics of the Femme Fatale Archetype. Journal of International Social Research, 13, (73), p. 186. https://www.sosyalarastirmalar.com/articles/femme-fatale-101-the-basic-characteristics-of-the-femme-f
The quintessential example of the "mirror shot" occurs in The Lady from Shanghai (1948). In "The final sequence of the film, Elsa Bannister (Rita Hayworth) is confronted by her adversaries in a hall of mirrors at an amusement park. As the funhouse mirror shatters the frame, they reveal the many faces of this femme fatale, in some of the mirrored panels appearing strong and self- confident, in others weak and vulnerable. The spectator joins with the protagonists in viewing all of these aspects of her personality, so that the shot elicits both a literal (physical) point of view and a figurative (emotional) one as well."
Snyder, S. (2001). Personality disorder and the film noir femme fatale. Journal of Criminal Justice and Popular Culture, 8(3) p.162
Español
femme fatale
Nominal (221)
mujer fatal
vampiresa
España (Esp.) (194)
Mujer deseosa de poder que seduce al hombre gracias a su belleza y sexualidad, con el fin de destruirlo y arruinarlo.
Rodríguez, J.C. (2010). La representación de la mujer fatal en el cine negro. Creación y Producción en Diseño y Comunicación. Ensayos sobre la imagen, 7,(35). p. 23
"La mujer fatal, la vampiresa, es un personaje ambiguo (Weinrichter, 2005b), porque se castigan el engaño y la traición al final, y la llevan a la destrucción o la muerte, como les pasa a las protagonistas de El halcón maltés (1941), de John Huston; Forajidos (1946), de Robert Siodmak, o Callejón sin salida (1947), de John Cromwell."
Sullà, E. (2010). Sobre la formación del canon del cine negro, 452ºF. Revista electrónica de teoría de la literatura y literatura comparada, 3, 13-28. http://www.452f.com/index.php/es/enric-sul