Secondary tabs

Número del envío: 2277
ID del envío: 2286
Submission UUID: 69a9150b-78cc-4d11-ae3a-0bf763904d93

Created: Dom, 10/11/2024 - 13:06
Completed: Dom, 10/11/2024 - 13:08
Changed: Dom, 10/11/2024 - 13:08

Remote IP address: (desconocido)
Idioma: Español

Is draft: No
Página actual: webform_confirmation
Form Ficha Terminológica: Ficha Traductológica
Término
comeback
Otra variante del inglés (216)
Humanidades y de las Artes (406)
Desarrollo y Gestión Interculturales (475)
KPop
The return of an artist or group to the music scene after a period of hiatus, usually marked by the release of new music and promotional activities, such as music videos and performances on music shows.
Adolfo Guzmán. Adaptado de Park y de Fernándes Sahelices.
Finally, overall market sentiment and investor perceptions of the K-pop industry may have the most significant impact on entertainment agency stocks. Indeed, in a business where stock prices are impacted by the announcement of an idol’s new song alone, positive news such as a successful comeback (artists releasing new music following their last release), chart-topping, or noteworthy collaboration can generate enthusiasm among investors, potentially leading to a share price appreciation.
Park, J. (2023). From Cultural Export to Economic Engine: Examining the Role of K-Pop in the Growth of the South Korean Economy. Open Journal of Business and Management, 11, 2198- 2214. https://doi.org/10.4236/ojbm.2023.115121
Español
regreso
Nominal (221)
comeback, retorno, lanzamiento de regreso
México (Mex.) (192)
El regreso de un artista o grupo a la escena musical después de un periodo de inactividad, usualmente acompañado por el lanzamiento de nueva música y actividades promocionales como videos musicales y presentaciones en programas de música.
Fernández Sahelices, C. (2022). Nuevos Modelos de Exportación Musical: el K-Pop y su Consumo por la Audiencia Española.
Todo este consumo en general de los fans suele ser estable, con picos coincidentes con eventos como comebacks, conciertos o el lanzamiento de nuevos productos.
Fernández Sahelices, C. (2022). Nuevos Modelos de Exportación Musical: el K-Pop y su Consumo por la Audiencia Española.