Secondary tabs

Número del envío: 2253
ID del envío: 2262
Submission UUID: eec03b12-d52b-45e1-810c-ed7be67cb9d3

Created: Vie, 18/10/2024 - 21:42
Completed:
Changed: Vie, 18/10/2024 - 22:35

Remote IP address: (desconocido)
Idioma: Español

Is draft:
Página actual: revision
Form Ficha Terminológica: Ficha Traductológica
Término
arabesque
Inglés (Estados Unidos) (214)
Humanidades y de las Artes (406)
Teatro y Actuación (506)
Danza clàsica
One of the basic poses in ballet, arabesque takes its name from a form of Moorish ornament. In ballet it is a position of the body, in profile, supported on one leg, which can be straight or demi-plié, with the other leg extended behind and at right angles to it, and the arms held in various harmonious positions creating the longest possible line from the fingertips to the toes. The shoulders must be held square to the line of direction. The forms of arabesque are varied to infinity. The Cecchetti method uses five principal arabesques; the Russian School (Vaganova), four; and the French School, two. Arabesques are generally used to conclude a phrase of steps, both in the slow movements of adagio and the brisk, gay movements of allégro.
American Ballet Theatre. (s/f). arabesque. https://www.abt.org/explore/learn/ballet-dictionary/
Conversely, dance-specific mechanisms of injury in professional ballet include inciting events such as jumping and landing, arabesque, and pointe.
Royal Academy of Dance. (2015). my Dance. https://www.ballettstudio-thomae.de/images/pdf/my-Dance-INTERACTIVE-3.pdf
Español
arabesque
Nominal (221)
España (Esp.) (194)
Una de las posiciones básicas en ballet clásico. Es una posición del cuerpo que ha de ponerse de perfil, apoyado respecto a una pierna, que puede ser recta o demi-plié o en relevè, y la otra pierna levantada detrás y estirada. Los brazos se encuentran sostenidos en las varias posiciones que crean la línea más larga y estilizada. Los hombros se deben sostener cuadrados a la línea de la dirección. Las formas del arabesque varían. El método de Cecchetti utiliza cinco arabesques principales; la escuela rusa (Vaganova), cuatro; y la escuela francesa, dos.
Danza Ballet. (2006). Diccionario de Danza Clásica del ABT traducido al español por Danza Ballet® Web. https://www.danzaballet.com/diccionario-de-ballet-2/
Del lado lateral derecho salen las princesas; estas son guiadas por la melodía musical para iniciar el grand battement, pase, arabesque, cuarta posición atrás, pirouette en dedans en attitude, y port de bras.
Massa Zapata, E. (2012). Programa de mano: coreografías colombianas que hicieron historia (IDARTES y Ministerio de Cultura de Colombia, Ed.). Alambique.